Thursday, May 12, 2011

>> Short update

Assalamualaikum..


Teringin pulak nak tulis dalam point form, boleh cerita semua benda serba ringkas. Okey, mari kita try, nyah! 




1. Smalam pegi makan kat Restoran Cik Siti berhampiran traffic light Long Yunus, KB. Kawan aku ajak try chicken chop kat situ. Org kata sedap. Tapi aku cakap x sedap. OK, blacklisted.




2. Before g makan, singgah supermarket cari besday present. Tetiba dpt call dari New York Skin Solution. Haritu aku sesaja gatal tgn join contest dia yg aku tertengok kat paper KOSMO. SMS contest. Kiranya aku jwb betul, tp aku bkn pemenang utama lagi. Aku kena pergi jumpa diorg , buat treatment apentah 3jam then nak tentukan apa masalah aku. Ahaha. Ntah, aku x dgr sgt sbb aku kan kat supermarket masa tu, dan dan tu la pakcik nak buat enausemen. Dia ckp akan call balik sbb aku xleh nak bg date ondespot. Kalau dia tanak call balik pun xpe, xde hal, xde rezeki la tu.




3. Balik dari makan, tengok ada 2 surat URUSAN SERI PADUKA BAGINDA kat rumah.
a. Surat jemputan ke KURSUS INDUKSI, 24-27mei kat sebuah hotel di KL
b. Surat Akuan Sumpah yg tercicir tempoh hari (SPA hantar balik)




4. Malam, tercapai hajat nak pergi Downtown Wakaf Che yeh, yeay ! Dapat beli shawl dan jugak inner.




5. Pagi tadi Idham kejut aku pukul 5 pagi, nak bagitahu lampu bilik mak aku x leh guna. Aku pegi toilet, dia ikut then aku mandikan dia terus, pakaikan baju sekolah. Pastu aku sambung tido, dia main internet. 6.30pg aku bgn balik tgk dia ngah baca buku. huhu. So, pergi sekolah awal la hari ni.




6. Kemudian, nak setelkan surat akuan sumpah. Mak kawan aku kerja kat pejabat tanah Kota Bharu, kt situ ada Majistret. So, pergi ambik kawan aku kat rumah dia utk bwk g ofis mak dia. Sesampainya di rumah kwn aku tu, abah dia suh g ngan kereta diorg sebab ada sticker jabatan so blh parking kat staff. 
Ok dah dpt cop Majistret. Pengesahan salinan result skali. Then singgah post ofis hantar surat reply ke KKM ckp stuju nak g Induksi. 




7. Masih berkait dgn perkara di atas. Hantar kwn aku ke rumah, Ya Allah, terkejut aku tgk kereta aku berubah rupa !! Sampai hati abah dia buat mcm ni kat kereta aku.. huuuu.. Kau tahu, abah dia basuh kereta aku, siap lap sampai berkilat luar dan dalam. Siap bukak bonet depan utk lap. AAaaa. Terharu ar camnie. Nasib baik x vaccum, kalo vacuum skali, tak pasal2 minggu depan aku hantar lagi :P ahaha




8. Pukul 2.30 ptg pergi pejabat UMNO Kota Bharu utk serah borang keahlian UMNO. Ahaha. Taklah tipu je. Daftar mengundi pun belom. Ahaha. Ada hal sikit kat sana. Okey, b4 that singgah Kelantan Silk House yg berhampiran. Errrkk, takdak langsung corak kain yg menarik hati. Cepat2 keluar sebelum muntah.




9. Then teman mak aku pergi jumpa kawan bisnes. Aku tunggu atas kereta je ahaha layak ke cakap teman !




10. Pergi kenduri arwah tuk saudara aku kat kampung. Singgah rumah nendaku, Moklah utk serah hamper sempena hari ibu.




11. Sekarang dah ada kat rumah. Terasa hari ini sangat pack.




12. Menghitung hari-hari terakhir di rumah.




13. Masih menghitung hari.




14. Hitung lagi.




15. aku: umi nak bawak baju kurung mana ni nak g induksi, takdop baju kurung lawa.
umi: tuuuu (sambil tunjuk baju2 kurung aku)- mode: malas layan. 
Aahaha




 Sekian.








0 bakal jutawan:

Post a Comment