Monday, April 25, 2011

>> Make Over 1

Assalamualaikum..

MySpace

Erm.. ekceli banyak menda nak di taip kat sini. Banyak entry tertunggak. Namun disebabkan oleh:
1. Brukbeng di konker oleh Boe
2. Masa utk laptop sedikit terbatas 
3. Urusan2 birokrasi lain

..........menyebabkan entry2 tersebut hanya digazetkan di Draft. Takpe, nanti kita buat retrospective entry, okay.


Macam ape yg ak nak cerita kali ini, sebenarnya sejak 3 minggu lepas lagi aku nak post tapi tulah ade je menda menghalang. Geram betol. huhu. Eh mcm penting sgt pulok doh !


Lepas professional exam hari tu, pihak kolej suruh clear barang2 by 1st April. Adalah agak menyusahkan aku yg barang dibiliknya tersangat banyak manakala rumahnya nun lebih 400km dari kolej. Mak ayah tak dapat nak jemput n bawak balik brg tu same2. So 1st April tu aku g pos guna Transnasional courier. 3 kotak barang2 buku2 sahaja.  Then balik Kelate la malamnya tu naik bas sebab bawak balik 2 beg baju. 


Selingan: aku menci naik bas aaaaaaa. Bawak laju gila babas! Dahla paginya tu, kena turun tukar bas kat Machang sbb bas yg aku naik tu ntah gila babas ke ape nak g ke arah Rantau Panjang. Memang waddehel la kan aku kena bawak 2 beg aku yg berat gila tu g naik bas setrusnya, ngan handbag lagi, dpt pulak seat tingkat atas, depan sekali. Memang waddehel. Tak mau dah naik bas !!


Barang2 yg selebihnya tu aku tinggal dulu kat KTDI. Seminggu lepas tu aku dtg balik ke KL. Ye kali ni aku naik flight akhir dari KB turun kat LCCT. Masa tu kebetulan ada kawan aku nak balik Klate ngan kete so aku tumpang kete beliau je lah !! Makasih beliau !! 4 hari duk rilek melawat saudara mara ipar duai n jadi responden utk Dr Chong ENT punya research (buat caloric test) aku pon balikla semula ke tanah tumpah darah ibuku yg melahirkanku itu.... 

Babai bilikku di KTDI yg disayangi.. Ku akan merindui kamoo. Kau memang best ;)

Sekian mukaddimah. Haha panjang tak? taklah mana ada...

MySpace

Sejak berpindah ke rumah ni, baru bape kali aku balik. Paling lama pun duk 4 hari je. Ni bukannya rmh baru siap, perumahan Binaraya ni pun dah bertahun2 wujudnya. Katanya Umi aku, sini ada satu kawasan USM sediakan rumah utk Dokter2 dia so sesuai sangatlah aku duk sini. Chehcheh haha!



Dah baliknya sekejap2, aku tido lompat2 je bilik tu bilik ni. Tapi kali ni aku kan akan bermastautin kat sini (? berbulan ? bertahun) so haruslah aku menyediakan singgahsana terbaik utk bersemayam ! hehe
 MySpace

Mari kita buat make over !!

Disebabkan aku yg nak mengemas so aku ada kuasa veto nak pilih bilik mana HAHA (gelak keji). Tapi dunwori, aku bukanlah sejahat yg disangka, aku ambik bilik ciput je. Xdok toilet? Takpo. Xdok econ? Takpo. Ish ish, zuhud sungguh ;P




Kau tengok bilik ni xde katil. Sebabnya masa pindah ritu, 1 katil dibuang sbb rosak masa mengangkut, 1 katil tinggal je kat situ.

 Sepah? biasalah lelaki ahaha.


Ish ish kotak2 pindah pun tak unpack lagi. Maklumlah Umi duk ngan Bo je kan. Tak larat jugak nak kemaskan semuanya perfectly. 


Adoii.. camane nak kemas ni...

*
*
*
*
*
*
*








Baby no need to worry, big girl dont cry !!

Tu mereka dah sampai rumah daa. hehe.

Hikmat Ikhtisas ni satu kedai perabot dekat umah aku. Hajatnya ritu nak g wat survey je kat situ tetengok Umi terus beli. Huhu. Cap kampung je tak mampu nak beli kat Macazo, Lorenzo dsb ! huhu


LoL. suke ya makcik?



Alah simple2 je dulu. 


Dinding hijau muda, taknampak kepala katil kaler putih. Grrr
(i like that monyet .eheh)

I like pintu slide. blh letak diruang terhad.
Kat sebelah almari, letak baju2 kurung. senang nak pilih bila nak pakai.


Malas nak cat bilik. Terasa jugak nak cat merah kat bahagian kepala katil tu sebab dia kan putih so kalo dinding cerah nampak suram.Tapi tulah, malas nak g beli cat, alih2 barang  dan cat sendiri. Leceh la pulak ! Huhu.


Langsir tak tukar lagi. Yang sedia ada (yg lain) pun tak best utk diletak. Nak langsir baru, tapi tak mau beli yg siap. Nak g pilih kain pastu upah org jahit baru puas hati. Malangnya org dah tak ambik sebab duk sibuk nak jahit utk raya nun. Takpelah. Sabo le dulu. Kalo ade sapa2 nak bagi langsir terbaik dari ladang, boleh je nak sponsor ! heheh


Set bilik tidur tu sekali ngan tilam. Pada mulanya Umi tak mau tilam sebab dah banyak. Bila org dah dtg hantar set, terpikir pulak nak. Hehe. So call balikla Kak Lah Hikmat Ikhtisas tu, ckp nak tilam. Esoknya depa dtg hantar. Haha.


Nak letak mana lagi? Nah sendal dulu la kat sini. Aku malas nak uruskan. Huhu. Tak abis2 ngan sifat malas tersebut.





Simple je kan? Umi ckp xpolah biasa2 je pon, nanti kenduri EJAY nak kena beli yg lain pulok. Nanti pilihlah nak kayu jati ko, meranti ko gapo2 lah. Bilanya kenduri EJAY tuh? Tunggu la EJ jadi doktor engineer dulou. ;)

Hehe. Oleh itu sekian terima kasih. Kita bertemu lagi dalam episod make over yg lain okaii ;)

4 bakal jutawan:

Unknown said...

WAT TEHAL!

Hidayah Juta said...

bakpo? nati kelik, jemput tido bilik aku ye.. pintu bilik ni sentiasa terbuka untuk anda semua ;)))

[MH] said...

bilik lawa!

Hidayah Juta said...

fathy, thank u ! tapi x leh lawan bilik fathy yg mmg sentiasa menawan ;)

Post a Comment