Monday, September 26, 2011

>> Ibarat pili bomba yg pecah..

Masa berjumpa kawan2 ketika konvo ritu, most of them dah bertukar ke Iphone.. Kalau tak Iphone pun, yg harga setaraf dgnnya.


Aku? Masih setia bersama Chokia dan Sunny.. hehe... Tak ada keinginan lagi nak tukar phone, rasa masih tiada indikasi utk berbuat demikian.. Kawan aku cakap, "tukar jela Dayah, ada duit kan"... Omaigod, aku mmg xleh org cakap aku ada duit. Haha.. Betul, dah berbulan bekerja tapi tak start simpan duit lagi. Simpan pakwe je senyap2 ahaha... Iyelah beb, setiap bulan pun ada occasion. Bulan 6 masa first time dapat gaji beli benda bukan2, bulan 7/8 persiapan raya dan berhari raya, bulan 9 ni konvo plak... Duit ibarat pili bomba pecah, bukan lagi seperti air paip yg mengalir. Dapat bonus raya RM500 (dpt 500 je sbb baru start kerja), habis buat bayar upah jahit baju kurung raya.



Jadi, my fren, antara sebab lain yg menyebabkan aku masih tidak memiliki Iphone (yg kononnya lambang kejayaan dan kebanggaan haha) adalah seperti berikut.



Mari lihat apa aku buat dgn duit gaji bulan ini, yg masuk pada 22 /9/11. Barulah korang faham betapa kuat nafsu aku berbelanja. Selama ni aku membebel je tanpa bukti. Jangan terkejut, k..


Bagi kat orang
(urusniaga dalam RM)

UMI
200

ABAH
500

EJ
200

SAKINAH & MIMI
150

AZIM
100

Sila jumlahkan sendiri.


Bab Shopping

SANDAL CAMEL ACTIVE
150

SANDAL SEMBONIA
160

CAMERA
600

HOTEL 2 MALAM
280

PERFUME britney spears
235

JEANS 
55

KEMEJA
25

TUDUNG FAREEDA NYATA JELITA
60

SHAWL
35

BARANG2 EHEM
60

tu tak termasuk tiket flight, makan2, minyak kereta dan lain2..


esok nak g bayar kereta RM 510...


Korang total up kan sendiri.. aku tak berani.. dan jugak tak berani tak tengok berapa baki.. nak tunggu 24hb bulan depan... AAAAaaaaaa.. aku telah papa kedana....Tengok, jadi doktor tak semestinya kaya ! Baik jgn jadi doktor, aku nak jadi bisneswoman lah pulak.... huhuhu

1 bakal jutawan:

A-N said...

assalamualaikum kak dayah. suka la baca blog kak dayah ni even tak faham satu habuk istilah medic. hehe. semoga sentiasa bersabar dan tak perlu extend. jadilah HO yang berjaya. heee. bagi semangat nih!

p/s; cepat cepat la kahwin. hee.

Post a Comment