Monday, September 26, 2011

>> C - day

Assalamualaikum..


Hari ni dah 26/9/2011... samadengan hari keempat aku tidak menjengah ke hospital... bestnyaaa dapat menjauhkan diri dari kehidupan yang bosan ituu.. namun mimpi2 indah akan berakhir malam ni kerana esok dah start kerja , dan oncall di CCU/ CRW pulak tu !!! GRRRRRRRRR!!! Mencikkk !!



**********************************************************************



Mukaddimah yg emo.. mari kita ke cerita yg lebih menggembirakan... begini, tanggal 24 September 2011, adalah hari yg bersejarah dalam hidup aku kerana secara rasminya aku bergelar ahli alumni Universiti Kebangsaan Malaysia.. Bagi yg lampi, maksud aku di sini adalah aku adlah graduan UKM secara rasmi. Seperti biasa, aku selalunya berbangga menjadi warga UKM. Yakulti Fakulti Perubatan UKM secara tradisinya telah melahirkan graduan2 yg mampu menempuh kehidupan penuh pancaroba di seluruh pelusuk hospital (ayat seperti TV dokumentari tak?). Betul, bila ditanya graduate mana? "UKM jee".. Hah, takkan yg ni tak tahu..Prof bla2 takkan tak ajar? "UKM graduate patut tahu kan yg ni yg tu.. kan dah ada course A, bengkel B, kem C, lecture D bla3....." 


People give you a very high expectation once they know you graduated from Medical Faculty of National University of Malaysia
- Hidayah et al



Hakhak.. pandai2 je aku buat quotes sendiri.. tapi itulah hakikat yg xleh nak elak.. dan, cuba kau kaji selidik sikit, dekan2 medical school ni most of them adalah MD UKM.. Hehe, bunyinya seperti kau apahal nak bangga sangat dgn universiti kau ! hehe tapi bior le.. jeles letteww! (keji!)



Sekali lagi mukaddimah panjang kan. terima kasih kerana masih membaca sehingga ke perkataan ini. Dan kita stret to the point. DDDDrrrrrrrrrrr (bunyi drum-roll)..



Nak ceritanya kat sini, Sabtu ri tu adalah majlis Konvokesyen aku bertempat di main campus, UKM Bangi, secara spesifiknya, DECTAR... Ini adalah kali ke 4 atau 5 aku ke UKM Bangi walaupun di atas tadi aku bermati-matian membanggakan UKM. AH, aku tidak membanggakan UKM, aku cuma membanggakan Fakulti perubatan UKM .. huhu.. Iyelah cik kak, aku cuma berada di kampus cawangan UKM iaitu Kampus Kuala Lumpur juga Kampus Cheras. Kalau dtg Bangi pun bila ada urusan yg perlu... Setiap kali dtg mesti sesat, mana nak cari kolej tu, kolej ni, pusanika, pusat perkembangan  pelajar.. hadishh...




Jadi, malas pulak nak bercerita lebih lanjut, nah aku sediakan gambor lah utk di tonton seisi keluarga korang..


Dapat jubah saiz L.. kena jahit jelujur kat bawah. Gambar menunjukkan jelujur masih belum siap di pagi konvokesyen.

Jelujur sudah siap dan pemakainya kelihatan ayu sekali
(Lupa nak pesan supaya sediakan baldi merah kat tepi kau) 




Gembira kerana kekasih hati muncul jua








Motif tgk perbarisan????






Comel kan gambar ni :)


Cakkkkk..!!! Lorrrr... rupanya 2 penyangak ni.. kensel2.. tarik balik comel tadi...






Sakinah ~


Kaider sudah panas ! (bukan HOT tapi panas dek gigitan sang mentari) 


Bersama Azim..

Idham ~


SUKANYA BUNGA YANG BANYAKKKK!!!
(huruf besar menandakan ketegasan dlm kegembiraan)



Ini lah UMI saya yg Bernama NAPISAH..
(Tanpa paksaan beliau, saya tidak akan menjadi seorang doktor.. hehe)

Seolah2 jeles dgn keanggunan saya
(Korang dah sediakan baldi merah belom??)














































CANTIK TAK BAJU AKUUU???
SILA CAKAP CANTIK, KALAU TAK, TEKAN BUTTON [X] KAT TEPI ATAS KANAN 




Inilah sandal convo yg sangat saya sayangi.. dibeli kat LCCT masa baru sampai Jumaat tu.. Aku x  beli cover-shoe sbb tak reti nak pilih dan ada design bodoh je..

Suka sangat sandal ni.. I LIKE bak kata kaki facebook.








Selepas itu, ke kampung baru... cari hotel di sekitar untuk menginap.



Selepas bertanya 3-4 buah hotel, baru jumpa yg available.. yelah, weekend, what do u expect kan..

Pemandangan yg tahap indah cuma 2/10


Before checkout esoknya..


Bestnya takde orang..







Jalan2 sekitar Bangsar ngan Bapak aku..






Singgah makan kat Nando's



Dan abah hantar aku ke KL Central utk ke LCCT... takoottt ooo KL central skrg sbb ada construction..



Menci betul dgn sistem bodoh ni skrg.
Utk check in, kena g kiosk check in dulu pastu baru beratur kat kaunter utk check in barang.. Dua kali beratur panjang which were so ridiculous!!






Tengok, xdak orang pown !!



Bestnya takde orang, leh ambik gambor banyak2.. Selama ni segan nak snap sbb nnt org cakap budak jakun !





Geram nak terjun berenang di atas awan nano!!


Tiba masa untuk landing....






Sampai sudah ke airport Pengkalan Chepa......




Jadi selesai sudah ceritera konvo aku... Best gila wei... nanti tak tahu ada lagi konvo atau tak.. Yelah, stakat ni takdak keinginan pon nak sambung master kan.. Apapun, bagi adik2 ukm ku yg belom konvo lagi, chaiyok222 !! 
MISI JUBAH MERAH MENANTI ANDA!!


















Ok, stakat itu sahaja, tenkiu for reading !!






p/s: last but not least, thanx to Mr Z yg sudi berpanas berhujan berpeluh busuk sepanjang hari, dari pagi sebelum Subuh sehingga selesai kisah mencari hotel utk my family sekitar KL.. thanx a lot dtg dari Skudai semata2 utk this event ! See u in a more lovable occasion in November !! :D

2 bakal jutawan:

ring said...

congrats goyah!!!! proud of u! tapi mu napo kurus kering gitu, kesian mu, nati aku maroh spital KB sebab buli mu.

p/s : paling suko gambar dehe paka juboh konvo,comelll..hehehe

ring

Anonymous said...

tahniah dayah..semoga berkhidmat dngan cemerlang..apa lgi suka konvo smbung master UKM plak lah kan??

Post a Comment